mandag 9. november 2015

Julegleding i november

Ja! jeg tuller ikke. Jeg grugleder meg allerede til jul.



Jeg har nok hatt et turbulent forhold til jul hele livet. I år er første jul som skilt, i nytt hjem og med barn på deling. det blir noe nytt og rart. Men! Jeg kan ikke velge om den kommer. Og både jeg og gullungen fortjener en god juletid... så, planen er å gjøre den så OK som mulig. - det har jeg allerede startet med :)


Foreløbige forberedelser:


  • I sommer arvet jeg et hvitt plast juletre. Forrige uke arvet jeg en fot til treet. "Hjelp til alt mulig"-gruppen på Facebook er gull!! 
  • Satt all julepynt i en hylle på gjesterommet for å få oversikt over hva jeg har og evt trenger.
  • kjøpt julestjerne på IKEA 
  • Bestilt 50 foto til å sende som julekort på tilbud i september, med bilde fra i fjor jul.
  • kjøpt klistremerker til å pynte bildet med.

Jeg er rett og slett godt i gang! Planen er å ta jobbene i ekstremt små doser og å være 100% forsont med at jeg ikke får ting "perfekt". Perfekt for meg betyr at vi har det bra og det er målet. At alt butikkene reklamen og forventningene sier skal være på plass , ikke er på plass, det er uviktig. Da er det sagt. 



De neste ukene er planen å få tak i lys til det hvite juletreet og å tenke på hva jeg skal gi til folk. Siden budsjettet mitt er på kanskje 500 til sånn, ehh, alle.. må jeg være kreativ. Jeg tror nok jeg skal lage noe selv. Har masse hobbyutstyr i boden, så bare de rette ideene kommer, skal jeg jammen få lagd nokke moro :p 

Garn, stoff, tråd, stempler, det meste og masse gøy! Lurer veldig fryktelig på å bestille sånn gratispakke fra Hobbyklubben til Tanum :)  gjorde det for kanskje fem år siden sist og var superfornøyd. I tillegg er en av gavene man får den ene strikkeboken fra Dorthe Skappel og den er jo også en super gave ;) #erdugjerrigsåerdugjerrig men du!! den er ikke helt gratis: du må betale 129 i frakt NBNB. så det blir 129 for 3 bøker + strikke/hekleutstyr.. De bøkene jeg fikk sist har jeg likt og brukt masse, så vanskelig å ikke gjøre det igjen. Sitter egentlig å bare velger hvilke bøker jeg skal ha. fine gaver! Fant fiiin link å legge inn her: 






Frem til halveis inn i desember er jeg sikkert helt vekke mentalt uansett, så det er godt å ta ting i babyskritt. Jeg har eksamen og er helt overveldet over smått og stort som må fikses. Blir mye brannslukking. Men samme hva som skjer passer jeg å være snill med meg selv og jeg tar meg alltid tid til å kose meg gullungen min. Blir mye kosing og det er nok litt derfor det blir brannslokking på andre ting. 


om det er ryddig hos meg? hehe, akkurat ryddig nok!