lørdag 14. november 2015

Hvordan finne motivasjon til å rydde??

Det er ikke alltid like lett å komme igang med ryddingen..



Jeg har 7 triks for å få ryddeinspirasjon i hverdagen: 
  1. Kjøp eller plukk blomster. Roser, tulipaner eller noe annet fra butikken der du vanligvis handler.
  2. Spill noe gøy musikk. Jeg hører på radio med sånn elektronisk popmusikk, sånn spinningtime (ikke at jeg vet noe om hva de spiller der) noe gøy som får opp pulsen litt.
  3. Ommøbler - når jeg flytter soffan (driver og bytter retning på den jevnlig #raring) ender jeg alltid med å både støvsuge og tørke opp hele stuegulvet siden hybelkaninene plutselig blir eksponert.
  4. Sett på stoppeklokke - det er utrolig hva man får gjort på 15-20 minutter når man har tidspress! 
  5. Fokuser kun på overflater og gulv - tøm bordflater og ta ting vekk fra gulvet. Tørk over med en fuktig klut. Det gjør en utrolig forskjell! Det er så deilig for øynene med noen ryddige overflater!
  6. Inviter noen på besøk i dag - selvtvang? Er ikke alltid det virker for meg, siden jeg syns rot er et tegn på at man lever på ordentlig, ferskt rot altså 
  7. Kjøp noe nytt vaskeutstyr - jeg kan noen ganger stoppe opp i butikken og bare stå og drømme foran vaskeutstyret! Tenk om jeg ved å kjøpe en av disse tingene fikk et skinnende rent hus! -bare på grunn av kjøpet.. Sånn er det jo ikke. Men noen ganger kan man få litt lyst å vaske, bare fordi kluten er så fin, hanskene eller hva det nå er :) 


Akkurat for meg, akkurat i dag, var det dette som jeg strevde med å finne motivasjon til å fikse...:  

Kjøkkenet. 

Det syns ikke at det lukter surt fra oppvaskmaskin+søppel(?), og at det er syltetøysøl som klistrer sokkene til gulvet.

Så i dag måtte jeg bruke et av triksene ;) Og for første gang på laaaang tid måtte jeg ty til triks nr 7. Noe nytt å vaske med. Siden jeg har gode kluter fra før lot jeg meg forføre av en limited edition zalo vaskespray #følermegsvak





Så bar det rett hjem fra matbutikken og få vekk rotet så jeg kunne teste den! 


Dette er foresten ikke sponset av zalo eller noe! Haha :D jeg kan likevel si at den luktet definitivt annerledes enn vanlig zalo og mange vil nok like den, mens for meg ble det for mye parfyme for lungene så jeg måtte lufte ut og ha på vifte #hehe

men kjøkkenet er reint igjen! God lørdag folkens <3