tirsdag 24. november 2015

grums



okei, her er en skikkelig grumsete tirsdagsblues. 

jupp, jeg skal klage, så bla videre om du ville lese om rosa skyer og vakre klær.



= meg + tung sekk, tom mage, 3,5 km, våte sko og kjole, slapp paraply




i dag mista jeg bussen. drit. hadde sittet ekstra lenge og jobbet. mens alle de andre dro på julebord. fikk ikke meldt meg på. drit.. så mistet 19:37 bussen. neste går 20:54. yess, så jeg bestemmer meg for å gå hjem 3,5 km. i høyhelte sko og kjole. med tung sekk i vind, mørke og plaskregn. hvorfor bestemte jeg meg for å ta med alt hjem i dag? drit. bilene spruter, paraplyen skjelver og bøyer seg. jeg banner ikke, men inni meg kan jeg høre nordlendingen i meg hyle de styggeste glosene jeg vet om. vel hjemme, drar jeg fornøyd opp mikromaten og kommer på at mikrobølgeovnen er død. drit. 




noen ganger går ting skikkelig galt. i kveld var det visst en sånn gang. gahhhh


av en eller annen grunn så tar jeg det personlig. - min automatiske refleks er å tenke at "alt det her handler om meg". "dette er meg". at det er meg det er noe galt med. alt går galt. jeg er stygg. fremtiden er ødelagt. det blir ingenting av meg... ...erdet mulig?!! det er ryggmargsrefleksen. kan du tenke deg?? det sikkert lett å tenke: "ah, alle kan ha dårlige dager ;) " men hva tenker du? --> den ene gangen alt går revva? tryner? driter deg ut skikkelig?? 

- jeg vet at det er galt. 
Jeg er, som deg, en ressurs, en gave, verdifull, vakker og elsket. Sånn er det bare. 




selv om det ikke føles sånn



ønsker deg en god kveld samme hvordan dagen din har vært. Det kan snu. Nå skal jeg spise mikromat varmet i en gryte og ha en varm, *sett inn banneord*s-god kveld.



parce que je le vaux bien - fordi jeg fortjener det. og vel så det.