torsdag 25. juni 2015

Under overflaten er vi alle litt stygge?

Eh? Nei det blir feil.. eller jeg mener dette:


Altså.  "25 søte katter og nr.11 vil gjøre dagen din lykkelig" eller "hjemmehjelp fikk slitasjeskader" hvilken av disse artiklene ville du ha lest? Og, um... hvis du kunne velge mellom å se et intervju med en nydelig, polert dame med lange negler eller ei med rufsete hår, skjeiv nese og poser under øya? Hvem ville du fulgt i en reportasje? 


Ikke sant!? "Vi vil bli inspirert" hva om rufsedama hadde noe bra å dele? Det får vi aldri vite, for hverken vi eller media er interessert. 


Jeg er litt rystet og samtidig våken. Dette vil jeg ikke være med på. Betyr det at jeg må se meg om etter stygge folk? Eller kan det hende at jeg må begynne å bruke øra mer enn øynene? Tenker det blir det siste, for hvem har sagt at skjønnhet og visdom er omvendt proporsjonalt?  





Denne artikkelen i Aftenposten inspirerte dette innlegget: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Kronikk-Nar-kilden-ikke-er-pen-nok--8070378.html 

Når kilden ikke er pen nok, av Mari Grinde Arntzen

Bilder fra ap.no: