fredag 1. mai 2015

Bevegelse på mange måter

De siste ukene har jeg sakte begynt våkne opp til å forstå at jeg har glemt kroppen. Du vet, den jeg bor i. Den som bærer meg hver eneste dag.

Siden nyttår har jeg knapt løpt, annet enn til bussen, eller du vet, løftet flytteesker.. det gjør at hele kroppen nå føles tung og treg. Når jeg kjenner at sofaen er det eneste komfortable stedet og senga lokker hele døgnet... ja da er det på tide å få meg ut og opp.

Den type tilstand kan ikke kureres med å hvile, men å komme i aktivitet! Siden svigerinna og nevøen min er helt hekta på coachen Bertrand har jeg også fått litt inspirasjon og står opp grytidlig hver morgen (har klart en hel uke allerede!)


En plan har vokst frem.. med noe trening hver dag (yoga=trening):

Mandag løpe
Tirsdag yoga
Onsdag løpe
Torsdag yoga
Fredag løpe
Lørdag armtrening/yoga
Søndag turdag

Løpingen er etter KKs løpetrening fra 2011 LINK

Yoga er beginner classes fra doyouyoga.com

treningen har jeg tenkt og prøver å gjøre om morgenen. Men det går ikke alltid så da blir det på dagtid eller kvelden alt etter som. erke så høytidelig på det :p


Årsmålet mitt er å klare en pull-up, dvs dra meg selv opp mens jeg henger fra en stang. Før nyttår klarte jeg ikke henge fra en stang mer en kanskje 4 sek. Nå, etter snart 4mnd, med sporadisk henging, klarer i det minste henge ganske lenge, flere minutter hvis jeg må. Men å trekke seg opp? Nei, der har jeg fortsatt mye å trene på. klarer så vidt å lage en slags knekking av albuen mens jeg gynger beina, så ..nei... Kanskje litt trening gjør susen?



doyouyoga.com er foresten en knallbra side! Prøvde (og klarte bare ta 5 av 30 dager) Erin Motz 30-day challenge i fjor og hver gang jeg har spenningshodepine kan jeg søke opp en av de videoene, gjøre den og føle meg en million ganger bedre etterpå. Yess! veldig bra :) for de som syns yoga er ok da hehe