fredag 6. mars 2015

Maslows behovshierarki



uh, tenk om det nå var sånn at du plutselig mistet en viktig komponent i et av de nedre lagene av pyramide-hierarkiet? Det er vel omtrent det som har skjedd med meg når jeg plutselig ble kastet ut i en skilsmisse? Hva med de som lever i konflikt krig og mangler mat og alt det fysiologiske. de har ikke overskudd til toppen av pyramiden. det er det jeg kjenner på. At det er vanskelig å skrive når jeg bare akkurat har et sted å bo og ikke får til å spise skikkelig. da er det vanskelig å yte i skolesammenheng, akademisk. Og tenk på barn som vokser opp i omsorgssvikt eller krig? Det er ikke rart de ender som analfabeter.. Jeg derimot bor i fred, har mat, selv om jeg sliter med å spise den,  og har en frist jeg må rekke. 1500 ord igjen til mållinjen i kveld kl 24:00!

Maslows behiovshierarki, figur fra Livet i skolen 2, 2013, utgave 2 Av Magner, Lillejord, Nordahl og Helland.
Denne har jeg lagd for å ha med i en oppgave jeg skriver i forbindelse med studiene.


om du trenger en figur kan du bruke denne for denne har jeg lagd selv i word og lagt ut her til hele verdens bruk og glede. Det er lov å gi meg æren for den da.