fredag 6. juni 2014

Grøt av mel

Jada, Guttungen vil ha grøt til kvelds. "sånn babygrøt som xxxx får?" Sånn har ikke vi i hus. Mel derimot. Så husmoren i meg manner seg opp, samler mot og henter frem melet. "Hvilken vil du ha?" "Eeg vil ha bægge eg mamma"


så da er planen: Grøt av 2 ss havremel og 2 ss sammalt hvetemel, og en skvett melk. En klype salt og koke i 6 minutter...



spennende





Så puttes det oppi en neve blåbær, bananbiter og et halv eple i biter. Og helrigheten fortæres sakte, så den er passe varm, frisk og myk.

desverre ble denne oppskriften fryktelig liten, så neste gang dobler jeg. Men resultatet var upåklagelig. en lun, fløyelsmyk grøt! heldigvis ble junioren mett halveis nedi skålen, så jeg slukte resten mens far pusset tennene, før det ble min tur å legge mirakelet. Snart er han 6 år. Påtide å finne nye kallenavn?