mandag 5. mai 2014

Styrketrening

Jeg er sterk.


Noen ganger er jeg redd for å fremstå som svak. redd for at andre skal tro at jeg er et rotehode uten mål og mening.

Reddsel er lammende. Det er å drunke seg selv i tanker om hvordan jeg kan misslykkes, på en million forskjellige måter.


Sannheten er at jeg er meg. Jeg har masse kraft lagret inni meg. Inni meg fins det styrke glede og ideer. Jeg har løsninger og skjønhet som verden trenger. Jeg har det i meg.


Frykt og redsel er hindre jeg kan fokusere på, eller jeg kan konsentrere meg om kraften.





Ble det litt for filosofisk? hmm det hender at tankene spinner og jeg tror jeg er svak, bare fordi jeg har møtt utfordringer. Det er jo ikke sant?! Jeg har hatt utfordringer det er vanskelig å forklare til folk fordi de er brutale og fææææle. Okei. Jeg er ikke svak om jeg sørger tapet av en søster, angst(=gruing til ting man vet vil skje og som gjør vondt hver gang) og enorme skuffelser. Jeg er ganske sikker på at om jeg fortalte ansikt til ansikt så ville du forstå. Det er godt å skrive dette. Jeg tror det er sant, at du ville forstå hvorfor jeg er som en skadeskutt fugl.  En løvetann som fikk et ekstra lag asfalt over seg.




Så nå har den værste stormen stanset. Jeg har kuttet de emosjonelle båndene som gjorde at jeg holdt pusten og var redd. Nå er jobben å reise seg. Og å akseptere at kroppen trenger tid for å bli sterk.




Jeg fikk en link til en film av en venninnes nevø, se filmen under her. Han har gått på sirkusskole og jeg vet at det er mye man kan legge merke til når man ser denne filmen. Jeg ser styrke. Masse selvdisiplin, utholdenhet og jeg blir inspirert! Jeg skal fortsette å jobbe og jeg skal nå langt :D



Sascha Bachmann - One Cane Improv from Sascha Bachmann on Vimeo.


Håper mai er god med dere.