torsdag 10. april 2014

Vår og den dumme allergien igjen..

Hei dere!



subtle_devices




Nå er vi tilbake til våren og allergien har åpenbart seg.. Jeg merket ikke helt at den kom, før den fikk seg et spark bak av en heidundrandes forkjølelse som ble bronkitt. Jeg satt igjen med snue, øreverk, trykk i bihulene og pusteproblemer. Jeg fikk komt meg til legen og konstatert at jeg kunne ha effekt av astmamedisin og at det ikke er farlig å ta flere allergitabletter.


På samme måte som jeg pleier å stå foran vaskemiddelhyllen i matbutikken kan du innimellom finne meg drømmende/ lengtende/ tankefull foran en hylle full av allergiremedier, ahhh.. jeg vil bli fri. bilde av hillary h







Denne våren har nå endret seg i forhold til i fjor. Det svir ikke i øynene når jeg er ute! Aha! Jeg tar allergitablett 3 ganger om dagen og for første gang på flere år brenner det ikke på øynene. - og det gjør ikke vondt i hodet å gå ut.

parrchristy




Vel vel, vi får se hvordan det blir fremover.. i fjor var det dette treet jeg ble dårligst av å lukte på:


Hegg, et tre med nydelig blomstring og mye lukt.

og ja det er mulig!? Jeg snuste meg frem til hvilke vekster jeg ble dårligst av.. (huekke heiltfrisk hu derre jenny) men jeg har nemlig NULL utslag på allergiprøver. Jess, det er mulig. Jeg er utredet til det kjedsommelige hos allergispesialist og de er ikke i tvil om at jeg reagerer på pollen osv, men testene slår ikke ut. Hvaforrno?! I år må jeg også ha astmamedisin for å få pust. Hmm... - kom gjerne med innspill hvis du vet noe om dette!



Flere med allergi her eller?