tirsdag 29. april 2014

Hva er passe ryddig for deg?





Jeg strever med å være en avdanka perfeksjonist. Jeg sier ikke at jeg har vært perfekt, men jeg har en trang til å være det. Før var det mulig å streve etter det, trodde jeg hvertfall. Jeg har en liten stemme inni meg som maser om at jeg ikke er bra nok, hver gang noe ikke er perfekt. -som er så og si alltid.





Jeg har ikke lenger overskudd til å strebe etter perfeksjonisme. Det har seg sånn at helsa er der at jeg klarer det viktigste, og noen dager mer. Det går fremover altså, jeg orker utrolig mye mer nå enn for et år side, (grer nå håret jevnlig, vasker klær for både meg(oss) og en familie til) MEN jeg er ikke i jobb, jeg har et hus uten en plass for alt. Jeg jobber med saken, men det går sakte. Perfeksjonisme er så langt i fra livet mitt, at ....




Jeg har nå god plass til et skjærebrett på kjøkkenbenken!





Hva skal det bety???


Jo, det har seg sånn at jeg var syk i to uker, tok meg sammen og dro på konferanse, hvilte i 5 dager før vi dro på skiferie. Øhh, utslitt. I den perioden var jeg fortsatt mamma og fortsatt gift med han herlige mannen som nesten snur på trappa etter skole før hva-er-det-nå, hvis ikke han synker ned i sofaen eller en vilkårlig stol for viktig lesing/jobbing/what-not........ altså  , sånn her så kjøkkenbenken ut i full åpenbaring:





Jeg kjenner det rykker og rister i perfeksjonisten i meg. Jeg vil ikke ha det sånn. Det er vanskelig å vise dere at det kan være sånn. Rått og grått



Nå har det gått enda en uke siden den værste utmattelsen løsnet grepet. Kjøkkenbenken er utgravd, men fortsatt ikke verdig noe interiørmagasin. (moahaha må bare le når jeg skriver det: "verdig interiørmagasin" haha)  Hvis du kommer hjem til meg skal jeg flytte klesvasken fra sofaen og koke tevann, så kan jeg love deg at du er absolutt bra nok, uansett hvor mye vondt du har inni deg. Det er nok energi til en klem og til hjertet ditt. Støv, det tar vi i neste liv! (okeida, neste uke kanskje)





sånn i fremtiden, så er planen å lage gode rutine og en plass for alt. Sånn som en plass til brødet, et sted til frukt. Da kan jeg jo kanskje bare legge det på plass? Akkurat nå er utfordringen at enten så har ikke tingene en plass, plassen til tingen er opptatt av noe annet som ikke skulle vært der, eller at det virkelig ikke er en plass til tingen. Jupp.


Ryddetips #1
Alle ting må ha en plass