tirsdag 11. februar 2014

Testbaking

okei dere!  Jeg kjenner meg kreativ i alle retninger samtidig, utmattet og innesprengt. (det ble et ord nå) Altså. Umm.. hvordan skal jeg begynne. må bare skrive litt kluss før baketesten kommer (, skroll ned over til MEN SÅ hvis det haster med å lese oppskriftstesten!)


Forrige uke opplevde jeg at min kropp datt sammen og selv om jeg har det ganske så bra. Kroppen gikk i "nå skal jeg i kjelleren"-modus.. satser på at dere forstår språket, for jeg syns det er tøft å skrive og snakke om. Det føltes som å være i kjelleren til et annet hus, for livet var virkelig ikke så grått som kroppen prøvde å si til meg..  Samtidig skrev jeg om vanskelig ting i forrige innlegg, og det setter seg i pusten. Den beste forklaringen på det, er at jeg har vært utmattet og deprimert så mange ganger, at nå når utmattelsen kom, trykte tungsinnet seg på samtidig, på full styrke, automatisk! 


Igjen er jeg heldig og har en (ny) fin psykolog og nettverk, som lot meg hvile og fylle på tanken. Det betyr for meg og ta vare på kroppen og å være i ro. Jeg kan ikke få sagt hvor ufattelig takknemlig jeg er for den gjengen med damer jeg møtte onsdagskvelden. laifen<3 De lyttet og delte så jeg fikk kraften tilbake.  #Gudegave



MEN SÅ




Nå er den nye uken igang :) 

Sammen med blandt annet en av verdens flotteste svigerinner, tester jeg nye oppskrifter. En del jeg har testet på egenhånd har vært bra, en god del fæle. Sånne superoppskrifter som synker sammen og smaker gufsen svamp. hmm


Appropo.. vi driver ikke med noe diett eller spesielle slankegreier. Sunn matglede med en vri. Siden enkelte i husholdingen er ekstra kresne kan maten godt være næringstett, som feks denne med protein ;) Kokebokforfatteren svarte fint på kommentar til denne oppskriften "Boka er absolutt ikke til folk som slanker seg, den er til folk som ønsker en sunnere og sterkere livsstil " høres bra ut for meg ;D



Men som vanlig kastet jeg meg ut i det med full styrke og testet en oppskrift fra en fitnessdame Kristine Weber. Hun driver med fitness og har skrevet to bøker(!) med masse inspirasjon og oppskrifter. I bok 2 fant jeg denne oppskriften og tenkte "jippi, den må jeg prøve" vihi! (evig optimisme bor også i denne skrotten tydeligvis)


PROTEINBRØD



Masse egg, proteinpulver og xananetellerannet, vispet til håndleddet roper auauau jeg orker ikke mer!!..
helsekostmat for supermennesker hehe







ca 25 minutter (minus de minuttene jeg brukte på å vaske en bakebolle før jeg kom på at VUPS! jeg må ta tiden!) senere kunne jeg ta ut en utrolig høy og flott bakst. Ahhh mmmm den så nydelig ut! så jeg satte den til kjøling og kom tilbake etter et øyeblikk etter til en flau, nedsunket sak. Ikke like imponert og ganske skuffet, ble forventingene senket flere hakk..




ca 1/3-1/4 høyden av det jeg tok ut av ovnen




Flaks for baksen så var ikke smaken helt grusom, eller. Jeg sier ikke at den var god. Jeg må inrømme at en butikkbolle hadde hatt like stor trekkraft på meg akkurat da. Uten noe og med kun smør, var det i grunn ganske pyton. :( skuff.   Flaks for brødet, har svigerinna et rikholdig kjøleskap og jeg testet flere pålegg før jeg ga opp baksten. Så.... konklusjonen er at med:   Rekesalat eller sjoko-filadelfiaost ble det:







Suksess!




Faktisk syns tilogmed de mest kresne barna på planeten at det så både fristende ut og smakte bra. Så da er suksessen total. tross alt ;) når de to siste skjønningene kom hjem for kvelden, var dette alt som var igjen: