tirsdag 18. februar 2014

Pimp mobilen






tittelen referer til et program jeg så på før lææænge siden "Pimp my car". Det har gjort stort inntrykk. Går det fortsatt mon tro? ;) ikke at jeg er i målgruppen akkkurat hehe #elbilist #damedelux #størstekulestebilenlikzm



Så dere! Jeg delte det for et år siden også. Men her er altså et bilde av mobilen fra i dag:

knust knust knust (kom bedre frem på bildet her)


og den ser likedan ut 10 måneder senere..
Samma hærligheten alltså ;)






I dag fikk jeg endelig summet meg til å pimpe mobilen! viiipviip



Her er en rask instruksjon:
Du trenger 4 (5)ting: 

 transparent deksel 
2  saks 
3  penn, 
4  papir/print/bilde du liker

(+motivasjon)



Jeg fant frem mappen med mønsterark jeg ikke har planer for:




Valget falt på et jeg syns var akkurat passe nydelig. Dekselet er et helt gjennomsiktig tilpasset min gjennomsnittlige iPhone 4s:






Så tegner jeg rundt dekselet og klipper rundt på øyemål ca en millimeter innenfor streken









Så legger jeg utklippet i dekselet og tegner av hullet og kanten ved knappene, klipper der også



Tips! et triks er å bruke hullemaskin først for å få et godt utgangspunkt for å klippe. En neglesaks eller tapetkniv kan også være smarte hjelpemidler for å få en fin klippekant i hullet.! (gadd ikke jeg så erke nødvendig altså)







Så er det bare å poppe den i dekselet og kneppe det på plass. Tada!






siden jeg er notorisk gjerrig (noe fansyshmansy å gjemme seg bak når kassa akkurat dekker utgiftene) så har jeg ikke shoppet telefondeksler noe særlig. Jeg har kjøpt et til 30,- på Tiger, men det er jeg heidundrandes lei, og et lilla silikondeksel, som jeg ikke liker og telefonen sklir uta, så jeg gidder ikke bruke det.. Nå vil jeg også ha et som jeg LIKER og jeg vil ha muligheten til å bytte bilde ofte. eller så ofte jeg gidder. dahh

Du fårke meg til å bruke 299,- på nytt deksel, bare så det er sagt!






Dette prosjektet kostet meg 59,- for dekselet som jeg fant på Panduro. Resten av utsryret har jeg selvsagt liggende å slenge i fuglehuset der jeg bor ;)  Jeg hadde håpt at CChobby hadde deksel, for de er alltid billige og supergreie, men nei :( Panduro er størst og du kan finne det på nettsidene her




Er superfornøyd med min "nye" mobil 




Jeg bobler inni meg av ideer til motiver jeg kan ha. Foreløbig hadde jeg akkurat nok energi til å lage denne herligheten :D