lørdag 22. februar 2014

Full av lyst

De siste dagene har jeg kjent på en god følelse. Full av lyst.

Glem ordet full, selv om det er lørdag. Drikker mest vørterøl, ehh. Har en i kjøleskapet til å kose meg med seinere tilogmed ;) Lyst har ingenting med sex å gjøre. Det er levelyst, motivasjon til å kjøre løpet ut. Skikkelige greier her altså.

CC Jetuma







Det er som om viljen til å gjøre bra ting vokser. Er den den indre motivasjonen? Den som gjør at det ikke er så tungt å gjøre "kjedelige" ting? Den som gjør at jeg kommer meg opp av senga, den som gjør at jeg prioriterer og er fokusert. Eller er det formen? har utmattelsen mistet en del av taket? Jeg vet ikke, jeg har ikke så veldig lyst å vite heller. det er som jeg har vært fange og ikke bryr meg om hvem som holdt meg. Jeg vil bare ut.





Jeg tror ikke jeg kan uttrykke med ord helt ennå, hvordan det er å gå fra å være nærmest fanget i egen kropp. Å være handlingslammet og utslitt uten å få gjort noe annet enn å følge egne tanker.
CC by Victoriia Z



Til å kjenne at jeg kan stå opp og våkne til verden i små doser. - en ny morgen? Jeg kan se konturene av et nytt landskap. Jeg kan ane at jeg kanskje kan komme til en ny hverdag. En der jeg  ikke er i tåkeland.
CC FrenchSelfCatering.com



Jeg må kjøre med håndbrekket på. Som en som har vært lam får så å ta noen skritt, er jeg ikke sterk nok til å løpe eller danse. Jeg må vente, som på soloppgangen, skal prosessen gå sin gang.
CC Chickens in the Trees (vns2009)



Nok filosofi! Jeg er full av lyst til å gjøre oppgavene jeg har foran meg. Jeg syns det er helt ok å brette klær og støvsuge. Jeg nynner og danser tøysete til norsk reggae. Har du hørt den:





denne er morsom fordi jeg hadde akkurat sagt til småtten at "Kan du komme hit og prate litt med meg?". det er jo typisk at da kommer en alvorsprat, noe dumt, noe viktig eller vanskelig. så kom denne sangen inn i livene våre og å si "Kan du komme hit og prate litt med meg?"- er ikke så tungt lenger :D



PS, appropo tittelen her, Full av lyst, Glem ordet full, selv om det er lørdag. Drikker mest vørterøl, ehh. Har en i kjøleskapet til å kose meg med seinere tilogmed ;) Lyst har ingenting med sex å gjøre. Det er levelyst, motivasjon til å kjøre løpet ut. Skikkelige greier her altså.





Da er det på tide å brette klær dere! Lørdagsbliss ;)

Husarbeid, livslyst, rydde, ryddetid, lyst, komme i gang, motivasjon, full pakke ;)