torsdag 30. januar 2014

Filmrommet før

I dag skal dere få en smakebit på hvordan filmrommet så ut før vi begynte å endre det til å være i tillegg tenåringsrom. Et sånt rom der man kan ha privatliv aleine tid, låse døra, fise, fnise, alt det som følger med hormoner og å bli langsomt selvstendig. #værtdersjæl


Jeg har tattt noen bilder og laget noen tegninger, for å forklare :) Filmrommet har blitt brukt til film og musikkøving. Dvs 4 av 5 familiemedlemmer spiller et korpsinstrument og rommet brukes til øvingsrom. derfor finner man foreksempel munnstykker, noter og metronomer der. Stort sett er lyset av og interiør er så langt nede på prioriteringsisten, at det måtte en meg til for å få fikset på rommet ;) gal tante i aksjon altså, lerhøytoguforskammet



Her er oppsettet i rommet før intervensjonen:
NB.proposjoner og mål er fullstendig på gefylen


Den blå sofaen, var egentlig en veldig stor svart skinnsofa. Jeg fikk gitt den til freteks, mens hyllene og bordet mente de fra freteks at var så lite attraktive at de ikke ville få solgt de. Da blir det loppis eller finn.no. Sannheten er at hyllene flyttet til voksensoverommet og bordet til loftsstua, men de skal ut at huset til slutt..

Møblene er sånne man får tak i når man er nyetablert/student, som varer, så blir de med på flytting etter flytting og jammen holder de ikke ut tre små barn også..



Jeg fikk tatt noen bilder etter freteks hadde hentet sofaen og da så rommet slik ut:
NB.proposjoner og mål er fullstendig på gefylen

Bilde av hyllene:



 
Bilde av TVbenken, med skjermen som gjør dette til det ultimate filmrommet:
-du kan også skimte det bordet freteks mente de ikke kunne selge, enda jeg hadde vasket, desinfisert og skrubbet av det alle klistremerkene.. sukk




Et lite glimt av julepynten som har hatt fast plass bak døra i mørket siden hvertfall desember 2012:
- sånn blir det når lyset er av og man heller koser seg enn å henge seg opp i detaljer folkens. Jeg syns familien har bra fokus i en travel hverdag jeg. så det så.  
ah der er jo den andre røde juleløperen også! hi hi



Og til slutt bilde av veggen med vindu: Her er den store svarte sofaen borte og rommet ser plutelig mye lysere større ut!



SÅNN! Nå er dere opplyst ;) gleder meg til jeg får tid til å vise dere bilder fra der vi er nå i oppgraderingen.



Da jeg begynte å samle ideer til rommer hadde jeg mine tanker og konferert med humoren i huset. men etter en tur på møbelbutikken med tenåringen sjøl, skjønte jeg at fargevalg måtte justeres. Tenåringen er superdiplomatisk og forsiktig, som sine foreldre, så å finne ut hva som faktisk faller i smak kan være en oppgave i seg selv. Heldigvis er jeg seigliva, sånt man lærer seg av livsmotgang og stae ektemenn, *neida*joda*neida* slutter nå




grunnen til at det tar så lang tid er at jeg ikke har funnet en løsning for alle DVDene. Du ser de på bildet av hyllene.. Jeg syns at de har alt for mange.. de samler uten å se på de og koser seg med netflix eller hva-det-nå-er når jeg er der. Men familien vil ha filmene og da må de få en plass. Akkurat nå er det en halv meter høy stabel over hele TVbenken. Dere kan jo få se senere. Og har dere forslag eller tips til gode løsninger er jeg klar som et egg!

Siste finish skal være klar før neste jul.