onsdag 15. januar 2014

Hverdagsrabling :p

Ahhrg.. jeg har så lyst å være smart, samlet og klar. Det er visst ikke sånn jeg virker for tiden. stedenfor å legge vekk bloggen, eller å være slem mot meg selv, har jeg i dag tenkt å bare rable ned et par ting her ..



Jeg jobber med flere prosjekter samtidig og tankene flakker mellom prosjektene i et rasende tempo. Resultatet er at jeg får gjort mindre enn jeg skulle ønske. Det er i grunn disse prosjektene jeg sloss med meg selv om å komme igang med:


  1. Design til soverom, fargevalg! presentasjon av alternativer og begrunnelser.
  2. Sende en regning til noen
  3. A: Sende papirer til en megler (nei det gjelder ikke meg men jeg er leder for et samarbeid der jeg bor) B:be om kopi av budsjett2013 fra nabo
  4. Trene; lurer på å knute meg til denne yogavideoen
  5. Drukne meg i denne deilige akapellagruppens musikk
  6. Arkivere og makulere haugevis av papirer 
  7. Ringe forsikringsselkapet
  8. Kontakte vegvesenet om farlig veg/dårlig merking in dah hood nabolaget
  9. blogge?


Foreløbig har nr 5 fått mest plass, jeg skulle så gjerne delt en bestemt video her, men det har de bestemt at jeg ikke får, så da MÅ du bare inn å høre!

Hvis ikke kan du få litt julestemning her:







men nr. 3(sende papirer) og nr 6 (makulere) kommet til arbeidsbordet. Nr 7&8 er FINITO! ahh :) (gjorde de sånn ca. midt mellom dette og forrige avsnitt, utrolig hva man kan utsette!)






Om nr 1.

Fargevalg på soverom kan være vanskelig. det er jo ikke til meg, så de som skal ha det må jo like det. Blå og grønn er avslappende farger og sikkert klassikere. Ting til inspirasjon til rommet er: ny seng(seff), følelse av å våkne på et luksushotel ved en tropisk strand (typ bali? fototapet) og en litt overdådig lysekrone.

Inspirasjonsbilde

disse er utrolig nydelige. I tilleg til de tingene som går igjen har, skal vi altså få inn de som skal ha rommets personligheter.


Jeg leste en utrolig stilig artikkel om fargevalg til soverom i Aftenposten. Nå er det vinklet ut i fra hva som gir mest sex.. ehh.. Akkurat det er vel en innfallsvinkel jeg ikke er helt komfortabel å ta. Med likevel, kommer det frem en god del om fargepsykologi og valg for soverom.

Grønn er muskelavslappende
Blå er beroligende
Fiolett gir kreativitet
Rød gir temperament 
osv


Det er hun som er intrevjuet som fargeekspert, Tove Steinsbo, som er mitt fargeidol. Jeg har akkuratt bestilt boken hennes. Men jeg lånte den for en stund siden og slukte den. En utrolig kjekk bok! Anbefales hvis du er nyskjerrig på farger :) *gleder meg til min kommer i posten*

Nå er det litt morsomt at den tapeten jeg har funnet, og likte best, er litt karamellfarget. (ref artikkel hvilke farger gir mest sex til soverom). Men jeg håper jeg kan få lov til å late som jeg ikke vet det og at de som skal ha det kan ha et bra samliv, hva-nå-det-innebærer-for-de..

- her er et bilde der jeg prøver å gjengi farger på et nydelig tapet jeg fant: (ved siden av et gardinforslag)
fargene er i grunn relativt greit gjengitt, men jeg syns det var finere i virkeligheten..

Jeg har funnet et tapet som er "preget sisal". Det kan beskrives som en slags stråmatte med metallisk trykk på. Det er en dårlig beskrivelse, men får duge. Gardinet er en lin-chenille miks, faller tungt, ser nydelig ut, litt glinsende, og er deilig ta på. De kan sy på sånn stoff at de blir lystett også.  Må-regne-på-priser..




- vi hadde egentlig en helt spesiell lampe i tankene, da vi startet med soveroms - idemyldring. Men så viste det seg at proposjonene ble feil. - skuff - Så nå er jeg på lampejakt. Her er to (proposjonelt riktige) lamper jeg fant på Solstrand Interiør i Hollendergaten i Bergen:
ca 35cm i diameter

svartfarget metall






Nå skal jeg snart slutte å skrive her inne og sette igang med MIDDAG! I kveld blir det del 3.B (be om kopi av budsjett2013 fra nabo) for å bli ferdig med punkt 3.A: (Sende papirer til en megler)







Siden dette er min blogg, tillåter jeg med å rable i vei. Jeg er usikker på om dette innlegget har noe å gjøre på interwebben :p .  Jeg prøver å omprogrammere meg til å forstå at jeg er både nyttig og viktig. Da må jeg gi meg selv plass i mitt eget hode og på min helt egne blogg!

Det er viktig å opparbeide seg et indre selvforsvar/styrke/robusthet. Noen ganger blir jeg utrolig lei meg når jeg tråkker feil. foreksempel hvis jeg blir feiltolket og sårer noen. eller hvis noen ikke forstår at jeg sier ting i kjærlighet. Da har jeg utrolig lett for å trekke meg in i meg selv, og får en følelse av at jeg ikke hører til. Min stemme er like viktig som alle andre sin. Det er en del av å leve å dele av seg selv. For meg er det det hvertfall. Så nå øver jeg meg på å dele av det jeg har. Og å tåle responsen, god eller vond.


for et år siden klarte jeg kanskje en prosent av et av disse punktene (helt øverst her) på en dag. Jeg har fremgang! Håper du også opplever at det går fremover i ditt liv og hverdag. <3