torsdag 12. desember 2013

Pågangsmot - suksessXfaktor

Hei dere!


Forrige innlegg her ikke var så veldig posistivt. Her er et innspill til:


Jeg skal bli bra igjen fordi på grunn av to ting:
  1. Pågangsmot
  2. Utholdenhet






Jeg tåler å misslykkes og gjøre feil.
Sannsynligheten for at jeg kommer til å gjøre tabber, dumme meg ut og å misslykkes er 100%. Jeg kan garantere at jeg driter meg ut eller overdriver i løpet av det neste året. sånn er det å være feilbarlig menneske som meg. 


Jeg vet at jeg skal lære av feilene mine.
Menneskehjernen er ikke statisk, sånn at den aldri kan forandre seg. den kan trenes og endre seg. Men det krever at man bruker den. Ved å prøve og feile kan vi trene opp hjernen, kroppen og sinnet til å sakte men sikkert tåle mer. Ved å lytte til kroppen og ved å fortsette å prøve, kommer vi til å bli bedre.


Å gjøre en feil definerer ikke meg.
Alle kan gjøre feil. Ikke alle mennesker liker meg. Noen syns jeg er stygg, dum og teit. Noen syns jeg er vakker, elsket og verdifull. Jeg øver meg på å se på den gode siden. Det kommer stadig nye ting jeg kunne gjort annerledes, men det definerer ikke meg som person. Hvis jeg lukter vondt en dag, betyr ikke det at jeg er et dårlig menneske. Eller hvis jeg sier noe ubetenksomt betyr ikke det at jeg er er slem person.



Jeg er inspirert og gleder meg til tiden fremover for jeg har den ingrediensen som trengs. Du kan se denne filmen hvis du er i tvil. Talent, økonomi, forutsetninger, intelligens eller familiebakrgrunn var ikke suksessfaktor #1. Hørte noen kalle det "stayerevne", men vi har mange fine norske ord. Denne damen kaller det grit på engelsk. (Jeg trodde det var en slags grus?)

Et foredrag om solid målrettethet: