onsdag 18. desember 2013

Juletre2013

Så ble juletreet oppgradert i år!  Flergangstreet har fått hedersplass på barnerommet, der temafargene ifølge jr. er rosa og rød. I stua har vi fått oss et levende ekte utetre!





Siden den lille elbilen vår ikke egner seg for transport av så store ting, fant vi en som kunne levere hjem til oss :D Da ble det ekte saker og å lese seg opp på hvordan unngå at treet visner og drysser! Så det ble kokemetoden på vårt juletre, så får vi se om det nytter.. Foreløbig forsvinner ca en halv liter vann om dagen i foten!






Det er et litt tilfeldig utvalgt tre siden vi måtte finne noen som kunne levere. Litt sånn at vi pekte på det første vi likte og så gadd vi ikke se mer, latsabber, hehe. Typen er edelgran, og jeg håper den drysser mindre nå som vi skal slutte å dra det rundt og velte det jevnlig..






Med juleangsten min var det kjekt å demontere angsten litt og finne ut, hva er det jeg reagerer på, hva kan vi gjøre noe med og hvordan kan vi få det bra? Så da koser vi oss med et stort tre i år! Siden jeg syns juletreføtter er stygge, jada, lite diplomatisk.. Og jeg ikke vil ha gavene på gulvet i mange dager, hund+rotekopper+støv(mest hund). Det virker det ekkelt.  - så har jeg brukt desember på å kikke etter en kurv, boks eller "juletrefot-skuler". Siden de vanlige flettede kurvene virker for spinkle i mine øyne, gjorde jeg oppgaven vanskelig for meg selv. Jeg tenker det var perfeksjonisten i meg som gjorde oppgaven større enn nødvendig. Jaja.., jeg kom i mål! Jeg fant en kurv flettet med "flate pinner" og den "tyter" litt ut til sidene, så den ser passe solid og tung ut. supplert med 4 poser fylt med stein fra grus, står den støtt nok (tror jeg)?


Uansett kan jeg innrømme å ha veltet treet noen ganger** og klønet skikkelig. Underveis, tvilte jeg på ideen. Nå har jeg fått litt selvtillitt igjen,  lysene, gullperlene og stjerna er på plass! Det er nydelig!


Fargene skal bli både gull og rød, men det er en utfordring å pynte et så stort tre med få kuler. Jeg skal få hengt på de siste kulene i løpet av dagen og så få jeg handle røde kuler på nyttårssalget ;)





Her er en snikkikk på jrs juletre også:


Nå skal jeg fortsette med julegaveproduksjonen. 6 igjen! Heldigvis er jeg ikke den eneste, for akkurat nå angrer jeg veldig på at jeg skal lage så mye selv. Grr.. og forhåpentligvis skal det bli bra til slutt!