tirsdag 22. oktober 2013

Ryddedamen

Jeg er flink til å rydde






Jeg er flink til å rote




Jeg er ikke flau over at det er rotete hos meg





Jeg prøver å finne en vei til et ryddigere liv









Problemet er at jeg er naturlig rotete. Instinktet mitt er å gå fra prosjekter, klær og sko akkurat der jeg er når jeg begynner på noe nytt. Vrengt bukse med truse og sokker ved siden av sengen er min natur.



Jeg er flink til å rydde. Det kan likevel bli vanskelig når jeg føler intenst på at jeg må rydde hele huset samtidig.


Jeg har også bestemt meg for å skrive om ryddeprosessen, om metoder, tankemåter og ryddeteknikker. Jeg får masse hjelp fra min ryddecoach flylady. Ikke alt fra "amerika" er direkte overførbart. Hun mener foreksempel at man skal ha på sko inne. det skurrer med min norske huskultur og hva som kan gjennomføres, tror jeg ;)




Kanskje kanskje kanskje klarer jeg å rydde i ryddetankene mine og lage en liten ressursside om rydding? Da kan jeg samle de beste ryddetankene mine og ryddeerfaringene på et sted, så kan dere høste av mine hardt tjente frukter. Hadde ikke det vært fint? #ventåse #staytuned #gukogøy






Jeg har blogget i et halvt år, her er mine "beste" ryddeinnlegg til nå:


Kriserydding (når alt må være OK om 60 minutter)

Ryddeguiden, hvordan angripe et bombet hus 101 

Ryddetipset over alle ryddetips
Ryddetipset over alle ryddetips