tirsdag 29. oktober 2013

Papirarbeid

I dag er dagen..


for PAPIRARBEID!


Regninger, forsikringer, bedriftsinformasjon, bankrot, vedlikehold av bil, sameieoppdatering i brønnøysundregisteret, medlemsskap. Hver eneste kategori er tung å tenke på. Da er det påtide å begynne å åpne konvoluttene.


For å kjenne at jeg er klar til vinter og julesesongen er jeg absolutt nødt til å få oversikt og kontroll på økonomi og papirarbeid. Desember er en hektisk måned og alt som er ferdig til da er en velsignelse! (evt stress om det ikke er det)




En kopp te på plass, vitamindrikk, knekkebrød, tyggis og banan. Telefon, nettbankbrikke penn, snørrepapir.. alt på plass. Jeg væpner meg med timer stilt inn på 60 minutter, så jeg husker å fylle på koppene. Klart at jeg har blitt sylte forkjølet og orker knapt å la superdyret få minimumskravet sitt . Hverken hund eller kreditorer bryr seg om sånt. På tide å brette opp ærmene ;)







Månedens vane hos flylady er papirarbeid. Jeg har jo allerede vist et bilde av min haug med papirer.. Det er ikke lett å forsone seg med, men sånn er det altså hos meg -og. Om jeg ikke har et system, så hoper det seg opp. Det begynner gjerne med at jeg legger noen ark jeg ikke vet helt hvor jeg skal legge et sted, så legger jeg også noe jeg skal se på seinere der.. så baller det på seg til en salig røre..





I dag ble økten på snaue 4 timer og mer er i vente. MEN jeg har oversikt. det hjelper å bruke tiden det tar! Jeg hørte flyladys podcast/lydfil om og om igjen de første to timene, for å holde fokus , he he

Her er den hvis du er nyskjerrig:


Listen to internet radio with FlyLady Tools on Blog Talk Radio


Nå skal jeg velte meg ned fra stolen og over i sofaen. solong!