onsdag 2. oktober 2013

`O loppelykke

Jeg har stolthet i å komme fra en ytterst gjerrig slekt. Øh.. altså, ikke bare stolthet da. Men jeg er stolt over å nyte livet og å få mest mulig ut av det vi har. Nå har det seg også slik at det er nøkkelen til å komme seg gjennom de neste tre årene. Vi er student+sykemeldt-familie.




---------------------------------------------------------

  • Å kjøpe brukte gjenstander er også mer bærekraftig. 
  • Ikke alt som er brukt er brukt opp.

---------------------------------------------------------






Jeg vil vise dere de utrolig fine tingene jeg har fått tak i den siste uken. Jeg har besøkt et loppemarked (til støtte for nevøens korps så klart) + en fretex og = strålende fornøyd.




Nydelig teppe. 50,- To myke puter 20,- (alt i ren bomull)







To poser med bøker. Det er utrolig mye å spare i forhold til å kjøpe nye, utvalget var supert. Kvaliteten bra nok og dårlig nok til at jeg ikke bekymrer meg for om noen små troll skulle finne på sprell.. barn gjør sånt, det er sånn de er.




En god pose nydelige voksenbøker og en god del tegneserier 80,- (finner ikke tegneseriene, Har allerede lest meg gjennom den nederste av disse: Guy de Maupassants 1929, Notre Coeur! <3it)


En pose full av barnebøker 140,-



Barnebøkene vi har lest har vært veldig gode. Småtrollene lekte bibliotek og postkontor uforstyrret i en time her igår. (mammahjertet banker*) De fikk selv være med å velge bøker. Jeg sorterte vekk så vi fikk aldersriktige. Pekebøker og bøker med innbygd skrikende musikk, ble lagt igjen. Nå som småen er 5 år, trengs litt mer tekst og spenning enn, se! en gravemaskin/prinsesse/ kan du peke på reven?.


Dette er den foreløbige, og overraskende, favoritten:






Vi har også perlet, over en lav sko, siden vi kom hjem fra loppemarkedet.  Vi tok også med hjem en stor bøtte treperler 30,-











Skinnende ren sykkel til junior. Med flate dekk, -det fikser vi! 200,-








På fretex shoppet jeg klær: (nr 4 er en blå lang skjorte som har jeg på meg ;) )



Genseren til høyre er gubbens størrelse og er så myk at jeg blir helt salig. Den ble med og blir redesignet hvis han ikke vil ha den.



Blusen i midten er en luftig chiffonbluse, med søte ermer, jeg kan bruke over singleter som en distraksjon de dagene magen føles "myk", hehe. Den har fortsatt butikklappen på, så glad jeg fant den
Før 299,- nå 69,-





Den helt til venstre lignet alvorlig på en jeg har hatt før, som avgikk med døden i mars ifjor..
Kulepenner bør ikke vaskes i vaskemaskin..

...med riktig størrelse og denne prisen, var det ingen vei tilbake...
50% på 49,-






I tillegg fant jeg to gode blomsterpotter. Og siden jeg lot samlingen stå ute og sprekke forrige vinter, var det kjekt å oppdatere med noen jeg virkelig kan like




Jeg elsker et realt kupp. Jenny<3loppis!*gjerrigknarken slår til igjen..
og til deg som virkelig har gittet å lese gjennom hele dette innlegget, TAKK! og wow. Legg gjerne igjen en kommentar ;)