fredag 25. oktober 2013

Kortfilm "The Crush"

En film om kjærligheten? Et "klarsynt" barn?

The crush


Jeg ser ikke så ofte på film. Jeg tror jeg er for påvirkelig til å tåle alt som skjer, vold, svik, action, problemer, spenningen. Jeg lever meg så mye inn i handlingen at jeg ofte verker i hele kroppen. Jeg holder pusten når jeg ser noe vondt. Jeg glemmer at jeg er med andre og sipper av den minste tragedie. Du kan tenke deg jeg er en av de som lett stortuter av TorePåSporet og ekstrem oppussing HomeEdition

Kortfilmer kan jeg tåle. De varer i opp mot kvarteret og forteller korte fortellinger. da kan jeg henge med i handlingen og fordøye inntrykkene etterpå. Denne gir meg akkurat så mye jeg kan tåle og et deilig avbrekk fra egne tanker! ++


Kortfilmen (du kan se) under ble nominert til Oscar i 2010.  Den varer i 15 minutter og dekker hele ukesbehovet mitt for sterke følelser! Seriøst: jeg hadde hjertet i halsen og ender med å reflektere over livet, barns perspektiv og kjærlighet. Det er sikkert sånn andre har det når de har vært på kino og sett en bra film.



Nydelig!


The Crush
----
----