torsdag 24. oktober 2013

Høstturtid


Høsten er en bittersøt tid. Nydelig, rik og døende.





Lufta er klar, naturen er slående vakker. Alt er på hell. Det blir kaldere og kaldere. Kveldene blir mørkere. Regnet kommer oftere. Vinden river seg løs og i perioder er den overveldende. Vestlandslivet er brutalt sånn sett. Mens trærne blir mer og mer magisk kommer tilslutt vinden og drar alle bladene vekk. Nakne trær står igjen. På ettermiddagen er refleksvest blitt en selvfølge. Mørket er nesten vemodig og mest en invitasjon til inneliv. Det er deilig å kle på seg en vindbukse treningstopp, vindjakke og puste inn ren frisk høstluft. Regnet har vasket vekk svevestøv og pollenet har forsvunnet i dypet. Ahh..








På tur med min beste hundevenn traff vi på en gjeng som hadde store fancy kameraer og tok bilder av blader, hauger med løv og høstfargene. Da vi rundet en sving tenkte jeg at jeg kan vel også prøve. Mobilkameraer har sine begrensninger, og det har jeg og. Fineste bildet ble i grunnen det første med asfalten og bladene. Byjenta i meg vant konkurransen denne gangen. Naturfotografering er ikke helt min greie i dag..




Her er det nydeligste fra min tur:





fredag fræddan, imorgen altså, skal jeg skrive litt om jogging: som gikk fra mareritt til kanskje-det-blir-oss? . Gledar meg :) I dag skal jeg til naprapat! hat:elsk (stryk det som ikke passser)