mandag 30. september 2013

Rydde + krise + hjelp

Jeg må rydde! Men jeg har kortslutning. hvor skal jeg begynne? KRISERYDDING

Når huset er snudd opp ned. Når kaoset sitter i veggene. Da har jeg en som kan hjelpe deg. Det vil si, hun hjelper meg. Så her er ryddetipset når du har en time på å gjøre huset presentabelt!


Når jeg ikke ANER hvor jeg skal starte.
Da er det jeg bruker denne podcasten:





I denne podcasten tar Flylady (min husmormentor) utgangspunkt i at huset er fullstendig krasjet, og at svigermor kommer på besøk om en time. I 60 minutter gir hun oppmuntring, instruksjoner og veiledning til hvordan de viktigste flatene og rotene i huset skal blir borte. Kjøkkenet, badet, stua og gangen, blir presentabel!!!! Utrolig men sant! Hvertfall for meg.





Dette er ingen lett løsning. Men for meg er det en løsning. I 60 minutter er det svette og halvgode løsninger. Men resultatet er strålende. Hun er ganske streng. 2 minutter på å tømme opvasken? Men jeg blir utrolig produktiv, jeg får velmente instruksjoner og noen ganger, (foreksempel hvis jeg ikke har haugevis med papirer på stuebordet) får jeg skvist inn oppgaver som er viktige for meg. Som å fjerne hundehår fra dørmatta.




Takket være Flylady har jeg hatt ryddig stue+kjøkken hele helgen!

Elsk!




Jeg kan fint innrømme at jeg skulle ikke ha besøk denne gangen, dessuten er jeg ikke flau over rotet mitt og har verdens søteste svigermor. De som ser bare støv når de kommer inn hos meg, fortjener ikke menneskene de går glipp av.