tirsdag 17. september 2013

Forkjøla&frisk igjen til bursdag

De siste ukene har vært tøffe.

Det er utrolig slitsomt å være syk. Det tar sikkert motet fra de fleste, meg også. I tillegg hadde jeg hjemme en syk propellgutt. Det er utrolig hva disse ungen får til med øreverk og 39 i feber! Jeg som orker lite, orket ingenting. Hva gjør man, når det blir slitsomt å stå opp og kle seg? Jeg orket en av dagene å skrive et innlegg, men sensurerte meg selv, for jeg likte ikke det jeg skrev.



Den ene dagen tror jeg jeg satt i tre timer og så på sydenturer på nettet. Jeg lengter etter sommeren allerede, ha ha. Her er den sensurerte klageteksten:



jeg tillater meg å klage i dag..

klage klage:  skikkelig halsbetennelsebihuleverkøresus og jammen kom ikke tante Roed (mensen mao.) på besøk. hun var ikke velkommen, men trengte seg på og hvem er jeg til å stanse henne? gahh
dette skal gå over.




Akkurat nå skulle jeg ønske det fantes et dypt mørkt varmt hull der jeg kunne trekke meg tilbake noen dager. Det føles som det aldri skal forsvinne, at jeg alltid blir syk, at kroppen ikke fungerer, at jeg mislykkes gang på gang, at kroppen ikke tåler en døyt, ja listen fortsetter....



Jeg minnes.. på fredag og lørdag forrige uke hadde jeg masse energi, lagde middag, muffins, ryddet etter meg, leste, betalte regninger, svarte på mail. I dag kan jeg bare sitte her og tenke på alt jeg skulle-burde-kunne ha gjort og kjenne at det setter seg i nakken.



Sånn har det vært. Nå er det over. En av verdens beste legen (helt objektivt) skrev ut antibiotika og kroppen er nå fri for gørr og snørr. Igjen sitter en sliten skrott. Heldigvis er det tid og rom for at jeg kan ble bra igjen.




I dag er min bursdag, og enda det har skjedd nesten nada, er det en av de beste bursdagene til dags dato.  :)