onsdag 17. juli 2013

Min første squash

 Før vi reiste på ferie hadde vi en av disse på trappa vår :




I dag er den frste squashen klar for høsting:







Jeg er stolt og glad :D Nye blomster er på gang og jeg har tilogmed funnet denne babysquashen:






Den er ca så stor som lillefingeren min.









GIS VEKK
Tomatplantene mine strever litt med klimaet, de vokser fryktelig sakte. Jeg har tatt tre inn, men avlingen har vært så fin til nå at jeg har 4 som søker nye hjem. Bor du i bergensområdet og har du lyst på en liten (30cm) tomatplante, er det bare å ta kontakt! Det er gule cherrytomater som er drevet fram på kjøkkenbenken og balkongen.

De skal vokse seg større, men trenger  det varmere enn det vi har hatt i Bergen de siste ukene og mer sol enn de får hos meg. det kan du gi ved å finne en sørvendt vinduskarm og trekke fra gardinene. disse står nå på en vestvendt forblåst balkongnisje. de får max 5 timer sol, på gode dager. Den ene som står på min sør-øst vendte trapp, med squashen, har det heller ikke bra. Et drivhus er sikkert også bra? Jeg er foreløbig optimistisk i forhold til avling på plantene inne, men kan desverre ikke garantere noe ;)

vil du ha oss?
PSPS! en plante er nå lovet bort :) 3 gjenstår