tirsdag 11. juni 2013

Klesvasksystem






Jada. er du rotehue er det trolig en haug med skitne, brukte og en haug med rene klær i hver sin ende av leiligheten. Her er den gamle skittentøyskurven:




oh jess, salig røre. På bildet er det ingenting på gulvet, og det forundrer meg. Må ha vært en god dag det ble tatt. Vi har to sånne, og hver gang noe skulle vaskes måtte kurven endevendes. Sure sokker ble gjerne liggende med ull på varmekablene. Ingen god løsning altså.







Jeg har nå prøvd flyladys skittentøys bag i over et år. Ingen har fikset klesvasken for oss. Men det er hakket enklere å sette på en maskin. I tillegg til denne har vi en "pynte"kurv oppå vaskemaskinen til ull/silke og en skuff til  håndklær ol.. Fem forskjellige kategorier ble løsningen hos oss. En nesten full beholder = en full vask.






Det flyter ikke sjelden over. Da er løsningen å skrape vekk det som flyter, tømme en kategori i maskinen, og så å sortere oppi det som flyter.



Var så fornøyd med denne at jeg kjøpt til min bror også. Og han trenger den enda mer enn meg... erdetmulig!?







Men en ting er sikkert: Det er ikke beholderne det kommer an på. Det er meg. Og deg. Vi en jammen nødt å sette på klesvasken selv. Andre utfordring bli da å få det tørket brettet og lagt på plass. Ingen snarveier eller bonusordninger som hjelper oss gjennom der. en ting som funker for meg er å få gjort en klesvasksrelatert aktivitet hver dag. Enten brette. Legge på plass eller hva-det-nå-er som trengs. Da er kleshaugen halveis lagt på plass, bedre enn ingenting hvertfall! Litt > ingenting, så det så!



Jeg har alltid lurt på hvorfor ikke noen bare tok tak i det, så har jeg etterhvert lært at noen er meg.