onsdag 8. mai 2013

Ryddetipset over alle ryddetips

Det er tre ting som gjør at det blir rot:

  • For mange ting, huset flyter over.
  • Alle ting må ha et "hjem".
  • Tingene må plasseres i sine respektive "hjem".

Gammelt bilde, men sannheten er at det i dag ser omtrent likt ut. oppvask, søppel, nips og stæsj i salig enhet helt til kanten av kjøkkenbenken. Fordi, noe har ingen fast plass, noen ting får ikke plass på sin faste plass, fordi det ser likt ut der.. noe er kvitteringer jeg ikke har kastet, og listen fortsetter..

Løsningen på dette er åpenlys og djevelsk enkel (dvs umulig å gjennomføre tross at den er fullstendig rett). Gleder meg til jeg kan si at hos meg:

  1. Har jeg få ting, jeg liker, er glad i og bruker
  2. Har alle ting en egen plass
  3. Rydder jeg opp etter meg/ legger ting på plass fortløpende


<her skulle det vært et bilde av noe ryddig hjemme hos meg, men jeg fant ingen bilder av det i dag, og jammen sleit jeg med å finne odkjente motiver i huset. Om det er perfeksjonisme, eller realisme, vites ikke. >




Mer om dette kommer etterhvert som jeg jobber med sakene :D (og ja, det trengs)


 

Gleder meg til å oppdatere dere på noen av hobbyprosjektene jeg har fullført mens jeg var uten ledning til dataen min. Jeg har nemlig fått den, den virker og det tok 19 (?) dager å få den levert med post fra Kina. (Aliexpress virker.) Yey!
Min organiseringsguru Flylady´s bilde, sannhet dette også, for aldri i livet om jeg hadde orket å rydde i kaoset om det var drepende kjedelig.






Her er flere blogginnlegg jeg har skrevet om rydding: