søndag 12. mai 2013

Konfirmasjonsinsatsen!!



Okei dere,

nå er det til for en rapport! 5.mai konfirmerte min eldste nevø seg, og jeg fikk et spennende oppdrag. Allerede 30.april fikke dere se invitasjonene og bordkortene og nå kan jeg endelig dele min oppsummering! Desverre vil jeg ikke dele alle bilder og ikke gi dere navn, bortsett fra at det blir et blide av meg. Ellers skal jeg dele
 

Invitasjonene lagde jeg først og de var utgangspunktet for designet:





Etter et par samtaler med min skjønne svigerinne, en kveld med bildesurfing på pinterest, var designet ganske klart :) Nevøen, Tage, er nemlig gutt (blå), musikalsk og flink å spille instrument (musikalske noter) og det er fest (glitter og sølv).



Noteark som spisebrikker, tre butikker tømt for telysholdere, noen bordkort.. Ta-da!









Denne lagde jeg tidlig for å gi mor et inntrykk av hva jeg tenkte, og den ble pynt på piano i noen måneder før den endte som dekorasjon til konfirmasjonsfesten: (og min herlige diskokule)

Disse ble jo brukt til spilling, men er jo nydelige det de står og soler seg ;)

Kakebordet låner vasen vår og vi har de deilige gressplantene fra IKEA ;) klart jeg stilte med to kaker også!

Ingen spøk å dekorere til 62 personer: 


Og bare så det er sagt, jeg gjorde utrolig masse til denne dagen. siden jeg er hjemme og jobber kun sporadisk med et oppdrag jeg leverer i juni. Har jeg hatt tid til å tenke på hva jeg ville gjøre. Derfor endte jeg med å være femte hjul på planleggings-vogna, og lagde sang, quis, pynt, kaker, invitasjoner, sanghefter (Fine mannen min stod for grafikk og printingen), bordkort, fotoshoot... ja det var vel alt?


Heldigvis lot jeg meg selv slippe å dokumentere alt underveis. Da hadde jeg nok truffet en vegg og ikke orket noe i flere uker. for det ble litt mye. Heldigvis har andre delt disse bildene med meg ;)


NÅ! skal du få se noen bilder fra fotoshooten!

Etter de fleste hadde spist middag, og en god del musikalske innslag og taler var unnagjort, sa jeg til alle at de kunne komme å bli tatt bilde av. Det er ikke lett å få bilde av alle som kommer i en fest med 60 gjester, og alle er jo invitert fordi de er ønsket. Da er det utrolig kjekt å ha et bilde av alle som har vært tilstede. Det var tanken og hensikten. Heldigvis likte gjestene forklaringen og det tok ikke lang tid før hele gjengen sto i kø for å nli tatt bilde av.


Klart jeg lagde en notevegg (tanken er at jeg skal få bildene redigert så veggen er eneste bakgrunn):


Opprinnelig bilde: Fjernet for å ikke lenger være direkte søkbar  :(


Opprinnelig bilde: Fjernet for å ikke lenger være direkte søkbar  :(



For at vi skulle slippe ut smil og noen rampestreker, tok jeg med blandt annet sverd, barter, flagg, kyssemunner, lekekoffert og en telefon. Rekvisittene ble en stor hit hos noen, men andre absolutt ikke ville. 




Favorittbilder av noen som var innom:




Så har nok alle som var med på konfirmasjonen blitt dokumentert (selv om de ikke er med her) og konfirmantet var mer enn fornøyd med hele dagen. Dessuten er jeg stolt av meg selv og at jeg fakstisk er flink til mange ting. *sådetså*selvtillit**  
Utrolig kjekt å gjøre stas på deilige Tage´n vår :D