mandag 13. mai 2013

30 days challenge & mitt siste innkjøp

30 DAYS CHALLENGE!(etter Lykkemamma.com)

I dag er jeg ikke original. Som vanlig, bare meg selv. Tenkte at jeg skulle dele noe som er en utfordring til skribenten i meg! - og en mulighet til å dele endel ting jeg ikke hadde tenkt på å dele til vanlig, så kan du bli litt bedre kjent med meg (kanskje?). I 30 dager skal jeg skrive om forhåndsbestemte temaer fra en liste andre bloggere også har. 

Desverre har mange andre bloggere hevet seg på trenden for så å gi seg etter en liten uke! Klarer jeg å fullføre? Det er mitt mål og jeg blir nødt å vise utholdenhet og en hel haug med egenskaper jeg ikke har brukt de siste årene. Oooohh jeg har så lyst!

Her er listen over temaer:
Dag 1:  Ditt siste innkjøp
dag 2: 10 fakta ingen vet om deg
dag 3: Noe eller noen du savner
dag 4: Dine 3 yndlingssanger akkurat nå
dag 5: En sang som får deg til å gråte
dag 6: En ting du aldri kommer til å gjøre
dag 7: Favorittmaten din
dag 8: Et 3 år gammelt bilde av deg
dag 9: Smykkene dine 
dag 10: Et bilde av deg selv tatt i dag
dag 11: Et bilde av håndskriften din
dag 12: Mobilen din
dag 13: 5 ting du ønsker deg
dag 14: Noe du er redd for
dag 15: Rommet ditt
dag 16: En sang du er skikkelig lei av
dag 17: 10 personer/gjenstander du ville tatt med på en øde øy
dag 18: Et bilde av deg selv som barn
dag 19: Innholdet i vesken din
dag 20: Parfymen du bruker
dag 21: Din verste uvane
dag 22: Dine 5 yndlingsvesker
dag 23: Nattbordet ditt
dag 24: Et bilde av deg med en gang du har våknet
dag 26: Favorittproduktet ditt akkurat nå
dag 27: En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag
dag 28: En vits/sketsj du syns er morsom
dag 29: En kjendis du ligner på
dag 30: Den rareste tingen du har

Måtte jo google detta litt. fant ut at en av superbloggerne selveste fotballfruen også har prøvd seg på denne ;) se bare her!

 
DAG 1:  
Mitt siste innkjøp
Bilde fra Helsekosten.dk

På alle bloggene jeg har lest, er siste innkjøp klær. Siste klær jeg kjøpte var to trømpebukser for noen uker siden, så dette blir og er ingen moteblogg.. Helse derimot ;) Jeg har nemlig utfordringer med hormoner, mens og kviser. (Bloggen min blir omtrent like kul som meg, så er det noe ukult så får dere høre det etterhvert..) Så da er det jo logisk at jeg kjøper noe for å bedre det. Hver morgen på tom mage skal jeg ta en vitex. Den er med urten agnus castus og er nærmest umulig å få tak i i Norge. Dessuten er de i samme klasse som solhatt, altså legemiddel, så jeg kunne ikke bestille det fra iHerb, som jeg pleier med helsekost. Derfor endte jeg med å bestille fra helsekosten.dk
Jeg bestilte torsdag forrige uke, fra Danmark, og allerede lørdagen etter var de i postkassa! Veldig fornøyd :D

Foto ©: Rolv Hjelmstad
 Du kan lese om urten, som også kalles kyskhetstre, på denne nettsiden:  Urtekildens planteleksikon, Vitex  . Det er der jeg har lånt dette lekre bildet over. Denne siden pleier jeg å gå inn på for å lære mer om forskjellige planter og urter. Vet du om noen gode nettsider med tilsvarende info? Alltid kjekt å sammenligne litt ;)

Gleder meg til imorgen!