torsdag 16. mai 2013

Mine 3 yndlingssanger akkurat nå

DAG 4
Dine 3 yndlingssanger akkurat nå



Favorittlåter :)



I sann melodigrandprix-ånd! Klart at jeg digger fjorårets vinner (Denne er en av et lite knippe mgp låter jeg har hørt på hele året fra fremføringen til neste års musikkeventyr, ha ha *nerd):





Og årets norske bidrag er jeg ikke direkte flau over heller: (men jeg liker ikke videoen for jeg blir helt stressa av at det må være så "non-figurativ" eller noe psykedelisk, og ja det er litt rart at vi sender et bidrag i samme sjanger som forrige vinner og med like "stort" sceneshow. Jeg håper det går bra i semifinalen!! Tvi tvi.   Men jeg har meninger om alt mulig rart og Margaret Berger er en stjerne <3) Den når likevel ikke opp til å bli en av mine tre låter i dag.



Og helt ærlig, jeg er ikke hun som sitter å hører på radio eller ser på masse filmer.. Jeg er alt for opptatt av det som er bak. Er det kjærlighet, energi, entusiasme. eller om jeg ppfatter noe som et dypdykk i noe vondt; som thrillere eller filmer med vold og slemme karakterer. Sånt som fins i de fleste filmer. Jeg blir også lei drama og romantiske komedier og ender med å ikke se noe særlig på film..

Denne sangen digger jeg fordi den er positiv. I melodi, tekst og budskap. Hmm, jeg tar ting for alvorlig: da mener jeg ikke i bloggingen, men i praktisk hverdag. Jeg tillater meg jo knapt å se dumme filmer. Kanskje min mann er heldig og får meg som selskap til en intetsigende/voldelig film i kveld, bare fordi..*

BRA SANG NR2:





Til slutt. En låt jeg elsker fordi den får det til å kile i magen min når jeg hører teksten:



Denne teksten hadde sett helt annerledes ut hvis ikke det var for at det er jo Melodi Grand Prix uke, akkurat denne uka. Egentlig har jeg enda særere musikksmak, neida, joda..













30 DAYS CHALLENGE!