torsdag 4. april 2013

perfeksjonisme

noen ganger får jeg ikke gjort det jeg skal på grunn av perfeksjonismen

det er nemlig sånn at hvis jeg ikke kan gjøre det skikkelig, lar jeg heller være.
Det som skjer da er at en del prosjekter blir aldri noe av.  Som å rydde i boden.. og å henge opp gardiner i stua.
Jeg lurer på om perfeksjonisme hemmer meg i å studere ferdig også. Hvis jeg ikke kan gi 100% gir jeg monsterstemmen inni meg rett: du gjør ingenting skikkelig, du udugelige..

Hva gjør jeg med gardinstangen.. egentlig ønsker jeg meg plissegardiner, men vi har ikke råd. derfor er det akkurat som jeg tenker "drit i gardiner" og lar hele opplegget stå urørt.  Gardinstangen skulle vært hengt opp høyere og veggen er, som i de fleste hus, lagd av gips, så da kortslutter hjernen og jeg ender opp med å ikke fikse det heller. Gipsskruer er´no dritt. Oppdatering kommer om et års tid..

Studier og jobb derimot er alvorligere temaer. Det hjelper ikke at monsterstemmen min forteller meg at jeg er lat. Jeg har hatt lite energi pga sykdom. Veien tilbake, der det er mellomstadier, gode og dårlige perioder, er knalltøff. Har for mange perioder der jeg har lyst å gi opp. Motivasjonsbøker here I come!