lørdag 27. april 2013

Du om deg

Halloen dere :)

Nå er det litt sjeldnere blogging noen dager/ uker her.. Jeg har ikke data. Og ja, jeg forstår.. Det er ikke mest du som syns det er dumt. Jeg er avhengig! UTEN!?

Det har seg altså sånn at jeg har mistet strømledningen til min fine airbook :( jeg hadde den sist på et hotellrom. Jeg har nå ringt dit hele 6 dager på 2 uker og den har ikke dukker opp.

Tom for ideer om steder å lete og tom for batteri = meg. Så da har vi endeligprøvd aliexspress! Bestilt strømledningen direkte fra en produsent i Kina! Spennende og nervepirrende å vente; lurer jo på om det fungerer? -og er dets svindel? - hvor lang tid tar posten fra Kina? -kommer den til å virke? Full av spørsmål.. Uansett: dagens blogg skal ikke handle kun om meg som redder megselv fra rotet mitt.


Hør nå her! (Dette gjelder nemlig flere enn meg)

Kritikk. Vanskelige valg. Kjedelige situasjoner. Slitsomme dager. Triste nyheter. Harselering. Spotting. Dårlig ledelse. [kunne fortsatt].. Alt møter vi på. Med jevne mellomrom. Hørt uttrykket: " ..hvordan du tar det.."? Det at man skal tåle ting, så takler man det bedre..? Jeg har et lyspæreøyeblink ;) å dele!

For å tåle, må jeg elske meg selv!! Jeg må vite at jeg er bra nok.

Jeg og du, vite med sikkerhet: at jeg er akkurat bra nok. Selv om vi gjør en dårlig, halvbra eller super jobb, med hva det nå er. Så er vi, mennesket bak handlingen: verdifull, elsket, vakker og helt uerstattelig. Ingen andre er som akkurat deg. Du tilfører noe nytt, bare ved å eksistere. Del det! Nyt det! Vær snill med deg selv. Både med å gi deg selv det nødvendigste, som mat klær, søvn. Men gi deg selv ting som gir deg overskudd: om det er tid med venner/ alenetid eller noe du drømmer om. Hvis du tar vare på deg: tåler du mer av verdens ras.

Så kan du gi rom til de rundt deg. Til å være dumme, teite og riktig urettferdige. Det kommer til å fortsette å skje. Bare denne gangen skal jeg sove godt gjennom natten likevel, for jeg er bra nok.

Ja nå må jeg fordøye dette litt.

Hvordan skal man bli mer glad i seg selv da? Øvetid! Tips?