torsdag 28. mars 2013

Daglige rutiner

Når man er sykemeldt, er det lett å falle ut av rutinene. Ikke at de noen gang har vært der.. Det jeg mener er at hvis du må ut kl 08.00 for å rekke jobben, da er du kledd og på vei ut innen da uansett. Når det er ingen som venter på meg, er det lett å la morgenen skli ut og glemme rutiner.


Rutiner er genialt. Når jeg automatisk gjør noe, som å pusse tenna, da bruker jeg ingen energi på det. Når jeg gjør noe alt for sjelden, da bruker jeg masse energi på det. Som å vaske doen. De som fikser håret hver dag før dagen er i gang, trenger ikke å reflektere mye over det og bruker (kanskje?) mindre tid på det.

Mitt mål er å bygge frem gode rutiner sånn at det som tar masse energi, kan gå lett som en plett i fremtiden.

Per i dag er jeg et troll i inneklær. 

Jeg er stor fan av frøken FlyLady og starter selvsagt med vasken. Kjøkkenvasken.